Penggunaan Media Gambar Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa SD
DOI:
https://doi.org/10.56910/jispendiora.v2i2.659Keywords:
Image Media, Student Studies ResultAbstract
.The purpose of this study is to find out how the role of the image media is to improve the learning outcomes of elementary school students. This study is a descriptive quantitative study. The study time was in April 2023 and took approximately 2 weeks. The subject of this study is elementary school teachers in Bukittinggi. Research is conducted by formulating research problems, tracing the research results of relevant and similar journals for analysis of their data. The benefits of image media are the explanation and delivery of various information, messages, ideas, and so on by giving the impression of being visible using verbal language. Based on the results, studies have shown teachers agree that the use of image media in the learning process can improve students' learning outcomes. Because more than 50% to 60% of respondents agreed to this.
References
Ariana, R. (2016). Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Make a Match Terhadap Hasil Belajar Siswa. 1–23.
Nuryati, T. (2013). Penggunaan Media Gambar Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Dalam Pembelajaran Ilmu Pengetahuan Sosial Di Kelas IV SDN Ujung VIII/33 Surabaya. Jurnal Penelitian Pendidikan Guru Sekolah …. https://jurnalmahasiswa.unesa.ac.id/index.php/39/article/view/2052
Guanabara, E., Ltda, K., Guanabara, E., & Ltda, K. (n.d.).
Utami, Y. S. (2020). Penggunaan Media Gambar Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Dalam Pembelajaran Ipa. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 2(1), 104–109. https://doi.org/10.31004/jpdk.v1i2.607
Oviani, T. (2019). Penggunaan Media Gambar dalam Meningkatkan Hasil Belajar IPA Siswa Sekolah Dasar Negeri 56 Kota Bengkulu. Penggunaan Media Gambar, 18 &22–24.
Utami, Y. S. (2020). Research & Learning in Primary Education Penggunaan Media Gambar Untuk Meningkatkan Hasil belajar Siswa Dalam Pembelajaran IPA Research. Jurnal Pendidikan Dan Konseling, 1(2), 1–6.
Los, U. M. D. E. C. D. E. (n.d.). No
Harahap, D. (2016). Penggunaan Media Gambar Untuk Meningkatkan Hasil Belajar IPS Siswa. Rekognisi: Jurnal Pendidikan Dan Kependidikan, 1(1), 74–83.
Siregar, R. (2017). Penggunaan Media Gambar Untuk Meningkakan Hasil Belajar Ipa Pada Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Sosial, Sains Dan Humaniora, 2(1), 53–65.
Kelas, S., Sdn, V. I., & Mukti, J. (2017). 0823 9009 3460. 6, 610–622.
Siti. (2014). Pemanfaatan Media Gambar untuk Meningkatkan Hasil Belajar pada Tema Diri Sendiri Siswa Kelas II SD Islam Plus Al-Azhar Mojokerto. Jurnal Penelitian Pendidikan Guru Sekolah Dasar (JPGSD), 3(2), 1–10.
Khodijah, S. (2018). Pengaruh Media Gambar Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Materi Pengumuman Di Kelas IV MIS Nur Hafizah Desa Sei Rotan Kec. Percut Sei Tuan Kab. Deli Serdang Tahun Pelajaran 2017/2018. 93. http://repository.uinsu.ac.id/5768/1/Skripsi Intan Sahara_pdf.pdf
Akbar, A. A., & Tarman, T. (2018). Pengaruh Penggunaan Media Gambar Terhadap Hasil Belajar Bahasa Indonesia Pada Siswa Kelas Iv Sekolah Dasar. JRPD (Jurnal Riset Pendidikan Dasar), 1(1), 40–48. https://doi.org/10.26618/jrpd.v1i1.1238
Pendidikan, J. (2015). Penggunaan Media Gambar Kelas V Artikel Penelitian F . Lino Spiani Program Studi Pendidikan Guru Sekolah Dasar. Penggunaan Media Gambar Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Dalam Pembelajaran Ipa Kelas V.
Lim, D. S., Morse, E. A., Mitchell, R. K., & Seawright, K. K. Ins 34(3), 491-516. https://doi.org/10.1111%2Fj.1540-6520.2010.00384.x. (2010).