Pengaruh Persepsi Harga dan Kualitas Produk terhadap Keputusan Pembelian Silverqueen dengan Brand Image sebagai Mediasi

(Studi Kasus Palangka Raya)

Authors

  • Rina Elvi Sutikno Universitas Palangka Raya
  • Selviana Frastika Universitas Palangka Raya
  • Nina Lastari Universitas Palangka Raya
  • Putri Lastari Universitas Palangka Raya
  • Veronica Riani Dewi Universitas Palangka Raya
  • Desi Juniarti Universitas Palangka Raya
  • Ulfa Sri Wahyuni Universitas Palangka Raya

DOI:

https://doi.org/10.56910/jumbiwira.v4i2.2483

Keywords:

Price Perception, Product Quality, Brand Image, Purchasing Decision

Abstract

This study aims to determine how the influence of Price Perception and Product Quality on SilverQueen Purchasing Decisions with Brand Image as a Mediator of Brand Image (Community Study in Palangka Raya City). The type of research used is quantitative research. This sample was selected with characteristics according to indicators and respondents totaling 100 samples. In this study, an outer model (convergent validity and decriminal validity) and an inner model using the SMARTPLS 4 application were used to process data.

References

Assaukani, A. N., Muhamad Pauzy, D., & Lestari, S. P. (2024). Pengaruh Persepsi Harga, Lokasi dan Variasi Produk Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus Pada PD. Gudmal Toko Bahan Sandal Kota Tasikmalaya). Pusat Publikasi Ilmu Manajemen, 2, 137–149. https://doi.org/10.59603/ppiman.v2i4.544

Aulia Nazafi, Z. (2024). PENGARUH KUALITAS PRODUK, HARGA, DAN CITRA MEREK TERHADAP PREFERENSI PEMBELIAN COKELAT SILVERQUEEN SEBAGAI PRODUK LOKAL BUATAN INDONESIA (Vol. 04, Issue 2). http://www.openjournal.unpam.ac.id/index.php/SNH

Hayati, N. (2012). Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran. Pustaka Pelajar.

Keller, K. L. (2008). Strategic Brand Management (3rd ed.). Pearson Education.

Kotler, P., & Armstrong, G. (2016). Principles of Marketing (16th ed.). Pearson.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management (15th ed.). Pearson.

Miko Putra Gunanda, A., & Alifiyah Rahmawati, K. (n.d.). Jurnal Penelitian Manajemen dan Inovasi Riset Volume. 3, Nomor. 1 Tahun 2025 e-ISSN : 2988-5418; dan p-ISSN : 2988-6031; Hal. 186–199. https://doi.org/10.61132/lokawati.v3i1.1483

Muda, H., & Aslami, N. (2022a). FACTORS INFLUENCING BRAND IMAGE TO SILVERQUEEN CHOCOLATE PURCHASE DECISIONS. JOSR: Journal of Social Research, 1(5), 371–376. http://https://ijsr.internationaljournallabs.com/index.php/ijsrhttp://ijsr.internationaljournallabs.com/index.php/ijsr

Muda, H., & Aslami, N. (2022b). FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI CITRA MEREK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN COKELAT SILVERQUEEN. 1(5), 371–376. http://ijsr.internationaljournallabs.com/index.php/ijsrTersediasecaraonlinedihttp://https://ijsr.internationaljournallabs.com/index.php/ijsr

Yulianti, Y., & Keni, K. (2022). KREDIBILITAS SUMBER, NILAI DARI UANG, KUALITAS YANG DIRASAKAN, DAN SIKAP TERHADAP MEREK SEBAGAI PREDIKTOR TERHADAP INTENSI MEMBELI PADA PRODUK KECANTIKAN LOKAL (Vol. 17, Issue 1).

Downloads

Published

2025-06-11

How to Cite

Rina Elvi Sutikno, Selviana Frastika, Nina Lastari, Putri Lastari, Veronica Riani Dewi, Desi Juniarti, & Ulfa Sri Wahyuni. (2025). Pengaruh Persepsi Harga dan Kualitas Produk terhadap Keputusan Pembelian Silverqueen dengan Brand Image sebagai Mediasi : (Studi Kasus Palangka Raya) . JUMBIWIRA : Jurnal Manajemen Bisnis Kewirausahaan, 4(2), 185–203. https://doi.org/10.56910/jumbiwira.v4i2.2483

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.