Evaluasi Pembelajaran Membaca di Kelas Tinggi

Authors

  • Fadillah Annisa Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Hilda Melani Purba Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Nurhafizah Nurhafizah Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Juni Sahla Nasution Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.56910/jispendiora.v3i2.1509

Keywords:

Evaluation, Reading, High Class

Abstract

Evaluation of reading learning in higher grades is a process to find out how many students are able to understand information, receive information, categorize, analyze and conclude information, accuracy of pronunciation and intonation when reading language texts. This research aims to determine the purpose of evaluating reading learning and the types of evaluation of reading learning in higher grades. The research method used is a qualitative research method with literature study. The research results show that the evaluation of reading learning aims to gain knowledge (information), foster the development of compassion and beauty, and fill free time. The types of evaluation of reading learning in higher grades are diagnostic evaluation, selective evaluation, formative evaluation, and summative evaluation.

References

Andayani, T., & Madani, F. (2023). Peran Penilaian Pembelajaran Dalam Meningkatkan Prestasi Siswa di Pendidikan Dasar. Jurnal Educatio, 9(2), 924–930.

Ansyoriah, S., & et al. (2024). Evaluasi Pembelajaran Bahasa. Indramayu: Adanu Abimata.

Aulia, R. N., & et al. (2020). Peranan Penting Evaluasi Pembelajaran Bahasa di Sekolah Dasar. Jurnal Belaindika, 01, 1–9.

Damayanti, A. M., & et al. (2023). Evaluasi Pembelajaran. Solo: Basya Media Utama.

Febriana, R. (2019). Evaluasi Pembelajaran. Jakarta Timur: Bumi Aksara.

Idrus, L. (2019). Evaluasi dalam Proses Pembelajaran. Adaara: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 9(2), 920–935.

Mahirah, B. (2017). Evaluasi belajar peserta didik (siswa). Jurnal Idaarah, 1(36), 257–267.

Putranto, R. A., & et al. (2023). Terampil Membaca dan Menulis Bahasa Indonesia SD. Semarang: Cahya Ghani Recovery.

Qodir, A. (2017). Evaluasi dan Penilaian Pembelajaran. Yogyakarta: K-Media.

Rahmawati, L. E. (2022). Evaluasi Pembelajaran Bahasa dan Sastra Indonesia. Jawa Tengah: Muhammadiyah Universitas Press.

Ramadhani, A., & et al. (2023). Penerapan strategi pembelajaran membaca lanjutan di kelas tinggi untuk meningkatkan kemampuan belajar siswa. Inspirasi Dunia: Jurnal Riset Pendidikan Dan Bahasa, 2(3), 194–205.

Rambe, R. N., & Widiyarti, G. (2018). Bahasa dan Sastra Indonesia.

Ritonga, & et al. (2023). Keterampilan Membaca Pada Pembelajaran Kelas Tinggi Di Tingkat MI/SD. Inspirasi Dunia: Jurnal Riset Pendidikan Dan Bahasa, 2(3), 102–112.

Rovigo, A. R., & Widiyarti, G. (2019). Pengaruh Pendekatan VAKT Terhadap Kemampuan Membaca Untuk Anak Kesulitan Belajar, 1–13.

Winarti, A. A. (2023). Upaya Penerapan Evaluasi Membaca Di Kelas Tinggi. Cendekia: Junral Ilmu Sosisal, Bahasa Dan Pendidikan, 3(3).

Published

2024-06-20

How to Cite

Fadillah Annisa, Hilda Melani Purba, Nurhafizah Nurhafizah, & Juni Sahla Nasution. (2024). Evaluasi Pembelajaran Membaca di Kelas Tinggi. JISPENDIORA Jurnal Ilmu Sosial Pendidikan Dan Humaniora, 3(2), 143–149. https://doi.org/10.56910/jispendiora.v3i2.1509

Similar Articles

1 2 3 4 5 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.