SOSIALISASI PENGGUNAAN METODE PEMBELAJARAN UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN MOTORIK HALUS ANAK USIA DINI KELOMPOK A TK YAPIS MERAUKE
DOI:
https://doi.org/10.56910/sewagati.v1i4.242Keywords:
Learning Methods, PAUD, Group AAbstract
Community Service aims to provide socialization to teachers at YAPIS Merauke Kindergarten about learning methods that can improve fine motor skills in early childhood, especially group A. This community service activity was attended by 11 Yapis Merauke Kindergarten teachers. The socialization of this service provides the benefits of knowledge to teachers about the types of learning methods that can improve the fine motor skills of early childhood including the Demonstration Method, Coloring Method, Play Method, Work Tour Method and Project Method. This service is expected to be able to provide new knowledge to teachers so that later it can be applied in the learning process in improving the fine motor skills of early childhood, especially group A
References
Depdiknas Undang-Undang RI No. 20 Tahun 2003, Bandung: Citra Umbara. John. W. Santrock. 2007. Perkembangan Anak. Jakarta: Erlangga.
Harahap, D. G. S. (2018). PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA PADA KONSEP INTERAKSI MAKHLUK HIDUP DENGAN LINGKUNGAN MELALUI PENDEKATAN SAINTIFIK KURIKULUM 2013. Jurnal ESTUPRO, 3(3), 62-69.
Harahap, D. G. S. (2019). EFEKTIVITAS METODE INKUIRI DALAM PEMBELAJARAN BIOLOGI MATERI SISTEM PENCERNAAN MANUSIA KELAS XI SMA NEGERI 4 PADANGSIDIMPUAN. JURNAL EDUCATION AND DEVELOPMENT, 7(1), 152-152.
Harahap, D. G. S., Nasution, F., Nst, E. S., & Sormin, S. A. (2022). Analisis kemampuan literasi siswa sekolah dasar. Jurnal Basicedu, 6(2), 2089-2098.
Nurul Chotimah, H., & Reza, M. (2014). Meningkatkan Kemampuan Motorik Halus Melalui Metode Demonstrasi Kelompok B PPT Harapan Bangsa Surabaya.
Nabawiyah, N. A., Lestari, S., Hasan, M., Ainin, D. T., Fuadi, A., Hasrin, A., ... & Sudirman, M. S. (2021). Perkembangan Peserta Didik (Tinjauan Teori dan Praktis). Penerbit Widina.
Sujiono, Yuliani Nurani. 2009. Konsep Dasar Pendidikan Anak Usia Dini. Jakarta: Idektif.
Santoso, 2008. Dasar-dasar Pendidikan TK. Jakarta. Universitas Terbuka.
Tarigan, H.G. (2013). Berbicara sebagai suatu keterampilan berbahasa. Bandung: CV. Angkasa