Pengaruh Membangun Budaya Organisasi dalam Meningkatkan Produktivitas untuk Memenuhi Kepuasan Pelanggan CV Family Group Kerupuk Jangek

Authors

  • Zahra Nadhira Islamy Universitas Putra Indonesia YPTK
  • Titin Wardaini Universitas Putra Indonesia YPTK
  • Syukri Ramadhan Universitas Putra Indonesia YPTK
  • Adiprana Mahendra Universitas Putra Indonesia YPTK
  • Adrianto Nurul Rizky Universitas Putra Indonesia YPTK
  • Vivi Nila Sari Universitas Putra Indonesia YPTK

DOI:

https://doi.org/10.56910/safari.v4i3.1605

Keywords:

Organizational Culture, Organizational Culture, Productivity, Productivity, Customer Satisfaction, Customer Satisfaction, Product, Product, Influence, Influence

Abstract

This community service aims to determine the effect of building organizational culture in increasing productivity to meet CV Family Group customer satisfaction. Organizational culture has an influence on increasing the productivity produced by employees. Good productivity greatly determines customer satisfaction. The problems found when conducting research were: uncertain supply of raw materials, less strategic location, and many competitors who have similar businesses. The solution to this problem is to look for other suppliers so that there is no shortage of raw materials, the products produced must always be of good quality and taste good so that customers are satisfied and the business is able to compete in market share. This article was prepared by observation, collecting data in interviews, and documentation. The results of this research show that customer satisfaction depends on the products produced and the services provided by employees.

References

Dini, N. A. S., Ruldawati, M., Sumiarti, S., Cintia, F., & Sari, V. N. (2023). Analisis kinerja karyawan dalam meningkatkan kepuasan pelanggan terhadap Toko Hasna Hijab: Perilaku organisasi. Jurnal Pengabdian kepada Masyarakat Nusantara, 4(3).

Hasibuan, F. A., Ardiani, W., & Putra, R. (2024). Pengaruh keselamatan dan kesehatan kerja terhadap produktivitas karyawan dengan kepuasan kerja sebagai variabel intervening pada PT. Berjaya Group. Jurnal Kajian Ekonomi & Bisnis Islam, 5(1), 854-868.

Iswahyuningsih, I. (2021). Analisis pengaruh kualitas pelayanan terhadap kepuasan pelanggan dengan moderasi budaya organisasi dan harga. Universitas Andalas.

Khofiyah, N. A., Novika, W., Ramadhan, D. K., Feriaty, S. R., & Sur, A. (2024). Perbaikan tata letak fasilitas untuk meningkatkan produktivitas dan kepuasan pelanggan pada UMKM Laundry. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat Nusantara, 5(2), 2143-2150.

Kusuma, A. P. (2021). Pengaruh kepemimpinan, budaya organisasi, dan motivasi terhadap kualitas pelayanan kepada pelanggan PT. Hadeka Primantara. Jurnal Parameter, 6(2).

Marliana, L., & Febrian, W. D. (2023). Pengaruh budaya organisasi, disiplin kerja dan motivasi kerja terhadap kinerja karyawan pada Anjungan Lampung TMII. Neraca: Jurnal Ekonomi, Manajemen Dan Akuntansi, 1(1), 53-71.

Sari, V. N., Zalianti, M. P., Yohani, E., Adila, N., & Putri, W. (2023). Analisis produksi pada industri pabrik tahu alami di Lubuk Buaya. Transformasi: Journal of Economics and Business Management, 2(3), 189-195.

Sudiantini, D., & Untoro, W. (2023). Manajemen operasional bagi UMKM: Peningkatan efisiensi dan produktivitas. Neraca Manajemen, Akuntansi, dan Ekonomi, 1(1), 30-40.

Tanti, N., & Situmorang, I. R. (2023). Pengaruh budaya organisasi dan lingkungan kerja terhadap produktivitas karyawan. Journal of Information Systems and Management (JISMA), 2(4), 25-33.

Wahab, W. (2021). Pengaruh budaya organisasi dan komitmen organisasi terhadap kepuasan kerja karyawan pada PT. SUCOFINDO Cabang Pekanbaru. Jurnal Manajemen, Akuntansi, Ekonomi, Perbankan, 1(2), 127-139.

Published

2024-07-08

How to Cite

Zahra Nadhira Islamy, Titin Wardaini, Syukri Ramadhan, Adiprana Mahendra, Adrianto Nurul Rizky, & Vivi Nila Sari. (2024). Pengaruh Membangun Budaya Organisasi dalam Meningkatkan Produktivitas untuk Memenuhi Kepuasan Pelanggan CV Family Group Kerupuk Jangek. SAFARI :Jurnal Pengabdian Masyarakat Indonesia, 4(3), 138–144. https://doi.org/10.56910/safari.v4i3.1605