Sosialisasi Pemanfaatan Smart Digital Untuk Peningkatan Penjualan UMKM Dengan Menggunakan Aplikasi Gofood Di Desa Japanan Kecamatan Kemlagi Kabupaten Mojokerto

Authors

  • Anna Kridaningsih Universitas Mayjen Sungkono Mojokerto
  • Ghozali Ghozali Universitas Mayjen Sungkono Mojokerto
  • Elok Cahyaning Pratiwi Universitas Mayjen Sungkono Mojokerto

DOI:

https://doi.org/10.56910/safari.v4i2.1363

Keywords:

Smart Digital, Increased Sales, GoFood Application

Abstract

MSMEs are currently required to be able to improve their business by using technological developments, so the aim of this service is to provide socialization on the use of smart digital to increase MSME sales by using the GoFood application in Japanan Village, Kemlagi District, Mojokerto Regency. The method used in this community service consists of three stages, namely, the initial stage, the implementation stage and the final stage. The result of this community service is that socialization has been carried out by delivering material about the importance of smart digital to increase sales, and about the use of the GoFood application to support sales. The hope of this activity is that it can be implemented so that an increase in sales of Japanese village MSMEs can be achieved.

References

Ardani, F., Adiawati, M. R., Johnny, R., & Raharjo, H. (2023). Pemanfaatan Layanan Aplikasi Gofood Sebagai Strategi Pemasaran Digital Pada Umkm Rawonsae. Community Development Journal, 4(6), 13108–13112. https://journal.universitaspahlawan.ac.id/index.php/cdj/article/view/23612/16626

Baali, Y., Saerang, A. A., Anwar, U. A. A., Widiana, I. N. W., Sudirjo, F., Herdiansyah, D., Permatahati, R., Hina, H. B., Widarman, A., Fitriyani, Z. A., Zen, A., Dulame, I. M., & Wirakasuma, K. W. (2023). Manajemen Kualitas (D. Purnamasari (ed.); 1st ed., Issue September). CV. Get Press Indonesia.

Cahya, A. D., F., M., Martha, D., & Prasetianto, S. (2021). Analisis layanan go-food dalam meningkatkan penjualan pada kuliner di yogyakarta Analysis of go-food services in increasing sales of culinary in Yogyakarta. Jurnal Manajemen, 13(2), 264–272. https://doi.org/10.30872/jmmn.v13i2.9778

Fauzar, S., Hariyani, D. S., Anisa, A., & Nabella, S. D. (2022). Budaya Belanja Makanan Dan Minuman Masyarakat Kota Tanjungpinang Di Masa Pasca Pandemi (Studi Kasus Fitur Gofood Pada Aplikasi Gojek). Jurnal Jumka, 2(1), 84–92. https://doi.org/10.36352/jumka.v2i1.333

Fitriyani, Z. A., Dewianawati, D., Permatasari, O., Budiyanto, F., & Alam, M. C. (2024). Penyuluhan Online Marketing Dalam Upaya Ketahanan Ekonomi Melalui Penjualan Udeng Di Kelurahan Blooto Kota Mojokerto. Reswara : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 5(1), 103–110. https://doi.org/10.1007/978-3-658-35369-8

Fitriyani, Z. A., Rahmawati, U., Budiyanto, F., Kridaningsih, A., Lukito, H., Indrianto, D., & Ghozali. (2023). Pendampingan Pembuatan Surat Dan Penataan Administrasi Dalam Peningkatan Kualitas Administrasi Di Pondok Pesantren Al Muhajirin. KREATIF: Jurnal Pengabdian Masyarakat Nusantara, 3(4), 193–201. https://doi.org/10.55606/kreatif.v3i4.2384

Hafiyyan, M. I., Miranti, M. G., Kharnolis, M., & Bahar, A. (2023). Pengaruh Layanan Food Delivery Terhadap Peningkatan Penjualan Usaha Kuliner (Studi Terhadap Pemilik Usaha Kuliner Yang Terdaftar Go-Food Di Kelurahan Jagir Kota Surabaya). Student Research Journal, 1(4), 253–262. https://doi.org/10.55606/srjyappi.v1i4.522

Hera, M., Taufiq, M., & ... (2023). Mengoptimalkan Potensi UMKM RKT Kitchen Melalui Pembuatan Layanan Go Food guna Mengimplementasikan Digital Marketing pada UMKM. Karunia: Jurnal Hasil …, 2(3). https://doi.org/10.58192/karunia.v2i3.1133

Prasetya, S. R., Rivai, R. A., Hutama, M. B. Y., Rama, D. A., & Agata, D. F. (2023). Pemanfaatan Online Food Delivery(Shopee Food Dan Gofood) Dalam Pemasaran Dan Penjualan Produk UMKM Di Gunung Anyar Tambak. JPBMI: Jurnal Pengabdian Bersama Masyarakat Indonesia, 1(3), 24–33. https://doi.org/10.59031/jpbmi.v1i3.180

Preasetianto, S., F. B., M., Kusuma, D. M., & Cahya, A. D. (2021). Analisis Layanan Go-Food Dalam Meningkatkan Penjualan Pada Umkm Kuliner Di Yogyakarta. Jurnal Ilmu Ekonomi JIE, 5(3), 461–471. https://doi.org/10.22219/jie.v5i3.16830

Rachmawati, D., Ramadhani, N., & Aulia Komarullah, T. (2021). Sosialisasi Peranan Digital Marketing bagi UMKM di Desa Ujung Genteng. Proceedings Uin Sunan Gunung Djati Bandung, 1(29), 13108–13112. https://proceedings.uinsgd.ac.id/index.php/proceedings/article/view/366

Surawan, Mazrur, & Jennah, R. (2023). Pendampingan Administrasi Sekolah berbasis Digital di SMP Muhammadiyah Palangka Raya. PengabdianMu: Jurnal Ilmiah Pengabdian Kepada Masyarakat, 8(4), 606–613. https://doi.org/10.33084/pengabdianmu.v8i4.5032

Yusuf, M., Fitriyani, Z. A., Abdillah, A., Ardianto, R., & Suhendar, A. (2022). The Impact Of Using Tokopedia On Profitability And Consumer Service. Jurnal Darma Agung, Agustus 2022, 30(2), 559–573. https://doi.org/10.46930/ojsuda.v30i2.2273

Downloads

Published

2024-03-27

How to Cite

Anna Kridaningsih, Ghozali Ghozali, & Elok Cahyaning Pratiwi. (2024). Sosialisasi Pemanfaatan Smart Digital Untuk Peningkatan Penjualan UMKM Dengan Menggunakan Aplikasi Gofood Di Desa Japanan Kecamatan Kemlagi Kabupaten Mojokerto. SAFARI :Jurnal Pengabdian Masyarakat Indonesia, 4(2), 47–54. https://doi.org/10.56910/safari.v4i2.1363