Analisis Minat Belajar Siswa Kelas XI Pada Mata Pelajaran Bahasa Inggris Di SMKS Praja Pandawa
DOI:
https://doi.org/10.56910/pustaka.v4i2.1299Keywords:
Education, English Language, Learning InterestAbstract
Education plays a key role in human resource development. English, as an international language, holds a crucial role in advancing the quality of education. This article discusses the significance of English language instruction at SMKS Praja Pandawa, a vocational school in Bangli. Despite the focus on tourism, there is a lack of interest in learning English among students. Factors influencing learning interest, such as teaching methods and the learning environment, need to be understood and evaluated by teachers. This research employs a qualitative approach with observation and interview techniques in the 11th-grade class at SMKS Praja Pandawa to analyze students' interest in learning English. The results are expected to provide further insights for enhancing English learning interest in that educational environment.
References
agistiawati, e., & asbari, m. (2020). Pengaruh persepsi siswa atas lingkungan belajar dan penguasaan kosakata terhadap kemampuan berbicara bahasa inggris siswa sekolah menengah atas swasta balaraja. Edupsycouns: journal of education, psychology and counseling, 2(1), 513–523. Https://ummaspul.e-journal.id/edupsycouns/article/view/516
Chen, y. P., lee, h. F., & wong, t. T. (2016). Epileptic seizure in primary intracranial sarcoma: a case report and literature review. Child’s nervous system, 32(9), 1709–1714. Https://doi.org/10.1007/s00381-016-3174-3
Dongoran, f. R., & yulia syaputri, v. (2022). Analisis minat dan motivasi dalam meningkatkan prestasi belajar siswa. Seminar nasional multidisiplin ilmu, vol.3 no.1(1), 387–400.
Febriyanti, c., & seruni, s. (2015). Peran minat dan interaksi siswa dengan guru dalam meningkatkan hasil belajar matematika. Formatif: jurnal ilmiah pendidikan mipa, 4(3), 245–254. Https://doi.org/10.30998/formatif.v4i3.161
Hemayanti, k. L., muderawan, i. W., & selamat, i. N. (2020). Analisis minat belajar siswa kelas xi mia pada mata pelajaran kimia. Jurnal pendidikan kimia indonesia, 4(1), 20. Https://doi.org/10.23887/jpk.v4i1.24060
Juitania, j., & indrawan, i. G. A. (2020). Dampak penggunaan konten youtube terhadap minat belajar bahasa inggris mahasiswa universitas pamulang. Sap (susunan artikel pendidikan), 5(1). Https://doi.org/10.30998/sap.v5i1.6539
Muhria, l. (2020). Analisis minat belajar mahasiswa pada mata kuliah bahasa inggris (studi deskriptif kualitatif di akademi keperawatan ypib majalengka). Metabahasa jurnal pendidikan bahasa dan sastra indonesia, 3(2), 58–66. Https://journal.stkipyasika.ac.id/metabahasa/article/view/87
Pendidikan, d. A. N. U. (2022). Pengertian pendidikan, ilmu pendidikan dan unsur-unsur pendidikan. 2(1), 1–8.
Pendidikan, j. I., & vol, p. (2022). No title. 2(2), 125–131.
Ramdhan, v. (2017). Pengaruh penguasaan kosakata dan tata bahasa terhadap pemahaman membaca teks narasi bahasa inggris. Deiksis, 9(02), 240. Https://doi.org/10.30998/deiksis.v9i02.1299
Rina dwi muliani, r. D. M., & arusman, a. (2022). Faktor - faktor yang mempengaruhi minat belajar peserta didik. Jurnal riset dan pengabdian masyarakat, 2(2), 133–139. Https://doi.org/10.22373/jrpm.v2i2.1684
Sukoharjo, p., ajaran, t., fajarini, e. A., tias, o. N., arumi, s., & pradhitamurti, a. (2021). Tbsm terhadap pembelajaran jarak jauh ( pjj ) di smk.
Suwarsih, s. (2018). P eningkatan h asil b elajar s iswa melalui p endekatan mosharafa : jurnal pendidikan matematika mosharafa : jurnal pendidikan matematika. Jurnal pendidikan matematika, 7(september), 413–424.
Valentina, f. R., rosnaningsih, a., & muttaqien, n. (2022). Analisis minat belajar siswa dalam mata pelajaran bahasa inggris siswa kelas iii di sdn karawaci baru 4. Jurnal pendidikan dan konseling, 4(5), 2112–2124.
Wulansari, n. H. (2020). Pengaruh motivasi dan minat belajar siswa terhadap prestasi belajar matematika selama study at home. Jurnal penelitian pendidikan matematika dan sains, 4(2).