Analisis Pengembangan Manajemen Organisasi Pada UMKM Dapur Mama Iceng (DMI) Desa Ngepoh
DOI:
https://doi.org/10.56910/gemilang.v3i3.626Keywords:
Micro, small and medium enterprises (MSMEs), Organizational Management, HR Management, Financial Management, Marketing Management, SWOT AnalysisAbstract
Strengthening micro, small and medium enterprises has great strategic importance, because they have the potentials to contribute to community economic activities, such as becoming the main source of income to improve the welfare of the majority of the people. MSME expertise is important because it increases MSME productivity and efficiency. In applying the MSME management model, it is necessary to carry out a Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats (SWOT) analysis of daily operations related to business aspects, so that MSMEs know the development of their business in general. and appreciate it.
References
Dethan, M. A. (2019). Efektivitas Pengelolaan Alokasi Dana Desa (ADD): Suatu Pendekatan Teoritis. Jurnal Akuntansi : Transparansi Dan Akuntabilitas, 15–19.
Hery SE. (2019). Manajemen Pemasaran.
Humaira, I., & Sagoro, E. M. (2018). Pengaruh Pengetahuan Keuangan, Sikap Keuangan, Dan Kepribadian Terhadap Perilaku Manajemen Keuangan Pada Pelaku Umkm Sentra Kerajinan Batik Kabupaten Bantul. Nominal, Barometer Riset Akuntansi Dan Manajemen, 7(1). https://doi.org/10.21831/nominal.v7i1.19363
Iskandar, D. (2018). Strategi Peningkatan Kinerja Perusahaan Melalui Pengelolaan Sumber Daya Manusia Dan Kepuasan Kerja Dan Dampaknya Terhadap Produktivitas Karyawan. Jurnal Ilmiah Bisnis Dan Ekonomi Asia, 1, 23–31.
Istiqomah, I., & Andriyanto, I. (2017). Analisis SWOT dalam Pengembangan Bisnis (Studi pada Sentra Jenang di Desa Kaliputu Kudus). Jurnal Bisnis Dan Manajemen Islam, 362–382. https://doi.org/10.21043/bisnis
Rachmiyantono R. (2019). Financial Knowledge Dan Locus of Control Dalam Financial Management (Studi Empiris Keluarga Di Kecamatan Demak Kabupaten Demak Provinsi Jawa Barat). Jurnal Ilmiah UNTAG Semarang, 8(1), 107–115.
Rapini T., Kristiyana N., Santoso A., & Setyawan, F. (n.d.). strategi Pengembangan Produk Jipang Berbasiskan Pelatihan Manajemen Usaha Dan Pemasaran Yang Kreatif. Masyarakat Berdaya Dan Inovasi. 1 (1).
Setyawan, W., & Wulandari, S. (2020). Perilaku Manajemen Keuangan Mahasiswa Kelas Karyawan Di Cikarang. Jurnal Ilmu Manajemen Dan Bisnis, 11(1), 47–60. https://doi.org/10.17509/jimb.v11i1.20509
Susan, E. (2019). Manajemen Sumber Daya Manusia. Jurnal Manajemen Pendidikan, 952–962.
Widiansyah, A., Sitasi, C., Widiansyah, :, Peranan, ), Daya, S., Sebagai, P., & Penentu, F. (2018). Peranan Sumber Daya Pendidikan sebagai Faktor Penentu dalam Manajemen Sistem Pendidikan. Manajemen Sistem Pendidikan. Cakrawala, 18(2), 229–234. http://ejournal.bsi.ac.id/ejurnal/index.php/cakrawala