Pengaruh Persepsi Harga dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan

Authors

  • Nizam Ulul Azmy Universitas Trunojoyo Madura
  • Yustina Chrismardani Universitas Trunojoyo Madura

DOI:

https://doi.org/10.56910/gemilang.v4i1.1034

Keywords:

Price, Service Quality, Customer Satisfaction

Abstract

This research aims to determine the influence of price perceptions and service quality on customer satisfaction at Bintang Sangak Cafe. This study uses a quantitative approach. In this research there are 2 independent variables, namely: Price Perception (X1), Service Quality (X2), and there is 1 dependent variable, namely Customer Satisfaction (Y). The number of samples studied in this research was 50 respondents. The data collection technique uses a questionnaire that has been tested for validity, reliability test, classical assumption test, multiple linear analysis test, hypothesis test (simultaneous F test, and partial T test). The results of the research show that the price variable, Service Quality variable and Facility variables influence Customer Satisfaction. And the data analysis method uses the SPSS 22 software application. The research results show that the Price Perception variable and the Service Quality variable influence Customer Satisfaction.

References

Fadillah, V., Syahputri, A., Oktaviana, I., Girsang, C. E., & Purba, J. (2023). ANALISIS TINGKAT KUALITAS PRODUK DAN PELAYANAN KENTUCKY FRIEND CHICKEN ( KFC ) GEDE TAMAN BEO. 5(1), 1–11.

Fitriyana, M., & Dharmawan, D. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan Jasa Dan Harga Terhadap Kepuasan PT. Bukitapit Bumi Persada. Jurnal Manajemen Bisnis Krisnadwipayana, 6(2).

Kurniawan, R., & Auva, M. A. (2022). Analisis Pengaruh Kepuasan, Kualitas layanan, Dan Nilai Harga Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Restoran Seafood Di Kota Batam. Jesya, 5(2), 1479–1489. https://doi.org/10.36778/jesya.v5i2.711RIANI, A., ADJIE, S., & Chamidah, S. (2019). Pengaruh Produk, Harga Dan Kualitas Layanan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen (Studi Kasus Pada Toko Kain Kiloan Aulia Ponorogo). ISOQUANT : Jurnal Ekonomi, Manajemen Dan Akuntansi, 3(1), 33. https://doi.org/10.24269/iso.v3i1.238

Prasetiyo, A. H., Rustamaji, D., Sumarni, S., & Nadhifah, N. I. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Presepsi Harga Dan Kemampuan Berkomunikasi Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Pt. Jne Babat Lamongan. Jesya (Jurnal Ekonomi & Ekonomi Syariah), 5(1), 463–472. https://doi.org/10.36778/jesya.v5i1.614

Putra, S. D. (2017). ( Studi Pada Usaha Rumahan Kerupuk Ikan Super Besuki Situbondo ) PENDAHULUAN Perkembangan bisnis di era Abad ke-21 telah berkembang sangat pesat dan mengalami metamorfosis yang berkesinambungan . Dimana salah satu contoh perubahan tersebut yaitu dalam hal. 3(1), 99–117.

RIANI, A., ADJIE, S., & Chamidah, S. (2019). Pengaruh Produk, Harga Dan Kualitas Layanan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen (Studi Kasus Pada Toko Kain Kiloan Aulia Ponorogo). ISOQUANT : Jurnal Ekonomi, Manajemen Dan Akuntansi, 3(1), 33. https://doi.org/10.24269/iso.v3i1.238

Rahayu, E. (2020). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Konsumen T-Mart Express Indonesia. Jurnal Manajemen Strategi Dan Aplikasi Bisnis, 3(1), 1–10. https://doi.org/10.36407/jmsab.v3i1.114

Sitorus, M., Dzulfikar, A., & Salsabila, A. (2022). PENGARUH PELAYANAN PRIMA DAN HARGA TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN PADA BENGKEL PT. XYZ. Jurnal Manajemen Dan Akuntansi, 17(3), 274–287.

Suhardi, Y., Zulkarnaini, Z., Burda, A., Darmawan, A., & Klarisah, A. N. (2022). Pengaruh Harga, Kualitas Pelayanan dan Fasilitas terhadap Kepuasan Pelanggan. Jurnal STEI Ekonomi, 31(02), 31–41. https://doi.org/10.36406/jemi.v31i02.718

Turmono, T., & Fairuz, A. (2020). Pengaruh Promosi, Harga Dan Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Pada Tiki Tegal Parang a258P Jakarta. Oikonomia: Jurnal Manajemen, 15(2), 63–79. https://doi.org/10.47313/oikonomia.v15i2.754

Downloads

Published

2023-11-20

How to Cite

Nizam Ulul Azmy, & Yustina Chrismardani. (2023). Pengaruh Persepsi Harga dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan . GEMILANG: Jurnal Manajemen Dan Akuntansi, 4(1), 224–236. https://doi.org/10.56910/gemilang.v4i1.1034